Feb 28, 2014

Vergeten Boeken


Mijn afstudeerproject krijgt steeds meer een duidelijkere richting en vorm. Het originele idee was om de eerste zin van een medium te pakken, waar de focus op taal ligt en de worden vervolgens visueel te gaan vertalen. Ik dacht meteen aan songs of boeken of allebei.

Nu gaat mijn focus toch uit naar "vergeten boeken". In het tijdperk waarin alles digitaal dreigt te worden en boeken door veel mensen op schermen worden gelezen, wil ik het papieren boek graag een boost geven. Ik wil een selectie van afgeschreven boeken visueel gaan vertalen en zou ook graag een zitbank maken bestaande uit boeken die anders weggegooid zouden worden.


Zelf geniet ik erg van het papieren boek. Het is altijd een moment van rust voor mij en ik verbind het gevoel van het papieren boek in mijn handen en de geur ervan met vakantie. Het is fijn om een keer afstand te nemen van een scherm en niet gebonden te zijn aan de resterende tijd die de accu van je laptop of tablet je biedt.


No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
Exploring the world, its society and culture. Experimenting with its materials. Preserving real beauty. Discovering true happiness. Staying curious.